Zajęcia z rozwoju osobistego

TEMATY:

  • “Techniki zapamiętywania” – uczniowie poznają nowe, ciekawe techniki pomagające w uczeniu się i zapamiętywaniu. Umiejętności przydatne w szkole i w życiu codziennym. Prowadzący: mgr Szczepan Kowalski

 

  • Wariacje na temat kropki. -[Zajęcia rozwijające kreatywność i twórcze myślenie uczniów. Prowadzący: mgr Szczepan Kowalski NOWOŚĆ

 

  • “Osiąganie celów osobistych” – w trakcie zajęć dowiemy się czy nasze myślenie jest naszym wrogiem czy przyjacielem, nauczymy się definiować własny cel i ustalać plan działania.

 

  • “Mapy myśli – czyli jak skutecznie ogarnąć temat?” – w trakcie zajęć nauczymy się tworzyć mapy myśli i dowiemy się o tym jak mapy myśli wpływają na skuteczną naukę i poszukiwanie rozwiązań.

 

  • “Odkryj możliwości tkwiące w Tobie” – w trakcje zajęć poznamy własne talenty oraz dowiemy się jak je można wzmacniać.

 

  • “Zarządzanie sobą w czasie” – w trakcie zajęć dowiemy się jak efektywnie spędzać wolny czas, jak zarządzać sobą w czasie i poznamy narzędzia do zarządzania wolnym czasem.

 

  • Instrukcja obsługi mózgu: poznaj swoje preferencje” – W trakcie zajęć uczniowie będą mieli okazję dowiedzieć się o stylach uczenia się. Po wypełnieniu psychotestu poznają swoje preferencje sensoryczne od których zależy strategia uczenia się i indywidualny styl komunikowania.

 

  • Każdy ma prawo do szczęścia “Bajka o człowieku szczęśliwym” – Zajęcia przygotowane w oparciu o wiersz W. Broniewskiego „Szczęście” oraz bajki Anthony de Mello pt. „Zadowolony rybak” oraz “Siedem garnków złota”

 

  • “Bajka pt. Złotowłosa i trzy niedźwiadki – sposób na wzbudzenie w dzieciach krytycznego myślenia” zajęcia skierowane do przedszkolaków i uczniów klas od I do III.

 

  • “Zajęcia dla uczniów klas I – III dot. 7 nawyków szczęśliwego dzieciństwa” bohaterowie każdej z 7 historyjek uczą się jednego z dobrych nawyków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie gdy pojawią się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy)

• I Historyjka: Ale nuuuda! Bądź kowalem swojego losu.
• II Historyjka: Kudłatek i zestaw badacza owadów. Zaczynając coś. określ sobie cel działania
• III Historyjka: Igiełka i sprawdzian z ortografii. Najpierw najważniejsze
• IV Historyjka: Lilka zakłada ogródek. Przyjmij strategię wygrana – wygrana
• V Historyjka: Raptus i zgubiona siatka na motyle. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym.
• VI Historyjka: Wielkie złe borsuki. Synergia
• VII Historyjka: Zaspana Wandzia. Pamiętaj o ostrzeniu piły.

  • “Sztuka perswazji” Propozycja lekcji dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej pt. “Sztuka perswazji” W trakcie lekcji uczniowie poprzez pracę z tekstem książki “Co ty mówisz” A. Zalezińskiej i M. Rusinka, zabawę oraz różne ćwiczenia poznają i utrwalą sobie sposoby perswazji, nauczą się prawidłowo dobierać argumenty i dopasowywać je do sytuacji oraz poziomu rozmówcy, a także dowiedzą się jak ważna jest mowa ciała. Prowadząca mgr Katarzyna Bartel