PEDAGOGIKA, PSYCHOLOGIA, DYDAKTYKA

 

 

50 wielkich mitów psychologii popularnej,  S.O. Lilienfeld [et al.], “CIS”, 2017, sygn. 20 053.

Asbury K., Plomin R., Geny i edukacja, Wydaw. Naukowe PWN, 2015, sygn. 20 078.

Brown P., Roediger H.L., McDaniel M.A., Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się, “PAX”, 2016, sygn. 20 080.

Buława-Halasz J., Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych, “Impuls”, 2017, sygn. 20 135.

Czarnocka M., Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu: zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia, “Wiedza i Praktyka”, 2017, sygn. 20 122.

Dziurdzikowska R., Możesz odejść bo cię kocham: o śmierci, pożegnaniach i życiu po stracie, “Zwierciadło”, 2017, sygn. 20 103.

Frania M., Nowe media, technologie i trendy w w edukacji, “Impuls”, 2017, sygn. 20 115.

Gabbard G.O., Psychiatria psychodynamiczna w praktyce klinicznej: nowe wydanie zgodne z klasyfikacją DSM-5, Wydaw. UJ, 2015, sygn. 20 130.

Garstka T., Psychopedagogiczne mity: jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu, “Wolters Kluwer”, 2016, sygn. 20 132.

Grandin T. Panek R., Mózg autystyczny: podróż w głąb niezwykłych umysłów, “Copernicus Center Press”, 2018, sygn. 20 105.

Grzegorzewska I., Cierpiałkowska L., Uzależnienia behawioralne, PWN, 2018, sygn. 20 155.

Mason P.T., Kreger R., Borderline: jak żyć z osobą o skrajnych emocjach, GWP, 2018, sygn. 20 057.

McGregor R., Ortoreksja: zdrowe odżywianie – rozsądek czy już obsesja, “Laurum”, 2018, sygn. 20 119.

Mizielińska J., Odmienne czy zwyczajne: rodziny z wyboru w Polsce, Warszawa, PWN, 2017, sygn. 20 036.

Murray L., Psychologia wojny: strach i odwaga na polu bitwy, Warszawa, “RM”, 2016, sygn. 20 042.

Nikitorowicz J., Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości, “Impuls”, 2018, sygn. 20 072.

Praca przedszkola: wybrane zagadnienia teoretyczne, praktyczne i organizacyjne, red. Z. Ostrach, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2016, sygn. 20 124.

Olesiński P., Psychologia kochania, “Difin”, 2018, sygn. 20 131.

Psychiatria, t. 1-3, red. J. Rybakowski, S. Pużyński, J. Wciórka, Warszawa, “Elsevier Urban & Partner”, 2017, sygn. 20 127- 20 129.

Ripp P., Uczyć (się) z pasją: jak sprawić, by uczenie się było fascynującą podróżą, “Dobra Literatura”, 2017,  sygn. 20 151.

Schinaia C., Pedofilia: psychoanaliza i świat pedofila, GWP, 2016, sygn. 20 120.

Sowa-Behtane E., Rodziny wielokulturowe, Wydaw. WAM, 2016, sygn. 20 138.

Szarota P., Od Facebooka do post-przyjaźni: współczesne przeobrażenia bliskich relacji, PWN, 2018, sygn. 20 116.

Warmuz-Warmuzińska E., Filmoterapia: scenariusze zajęć w edukacji filmowej dzieci i dorosłych, “Difin”, 2015, sygn. 20 075.

Warmuz-Warmuzińska E., Filmoterapia w edukacji i terapii dzieci i młodzieży szkolnej oraz dorosłych, “Difin”, 2013, sygn. 20 076.

 

MÓZG, NEURODYDAKTYKA, NEUROBIOLOGIA

 

Bilbao A., Mózg dziecka: poradnik dla rodziców, Wrocław, “Bukowy Las”, 2018, sygn. 20 028.

Doidge N., Mózg zmienia się sam: innowacyjne techniki przywracania prawidłowych funkcji mózgu bez operacji i leków, Białystok, “Vital”, 2017, sygn. 20 031.

Edukacja i/a mózg, mózg a/i edukacja, red. M. Kowalski, I. Koszyk, S. Śliwa, “Impuls”, 2016, sygn. 20 068.

Jodzio K., Mózg na nowo odkryty: początki polskiej myśli naukowej o roli neuronów w życiu psychicznym, Warszawa, “Difin”, 2017, sygn. 20 029.

Kaczmarzyk M., Unikat: biologia wyjątkowości, Słupsk – Warszawa, “Dobra Literatura”, 2018, sygn. 20 153.

Nordengen K., Mózg: twój niezastąpiony narząd, Warszawa, “Marginesy”, 2018, sygn. 20 030.

Ostby H., Ostby Y., Jak działa pamięć, “Marginesy”, 2016, sygn. 20 084.

Owen A., Mózg: granica życia i śmierci, Łódź, “Feeria Science”, 2018, sygn. 20 032.

 

PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA DZIECI I MŁODZIEŻY

 

Ambroziak K., Kołakowski A., Siwek K., Depresja nastolatków, GWP, 2018, sygn. 20 065.

Becker-Pestka D., Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej, “CeDeWu”, 2017, sygn. 20 017.

Bougsiaa H., Smartfon i tablet w dziecięcych rękach: być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej, Gdańsk, Wydaw. Naukowe “Katedra”, 2016, sygn. 20 145.

Centner-Guz M., U progu czytelnictwa: zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w ujęciu temporalnym, Lublin, UMCS, 2017, sygn. 20 149.

Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży: realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa, red. M. Górka, “Difin”, 2017, sygn. 20 059.

Dawson P., Zdolne ale rozkojarzone: wspieranie rozwoju dziecka za pomocą treningu umiejętności wykonawczych, Kraków, UJ, 2012, sygn. 20 172.

Eliot L., Różowy mózg, niebieski mózg: jak niewielkie różnice w mózgach dziewczynek i chłopców mogą stać się przepastne i co z tym zrobić, Poznań, “Media Rodzina”, 2011, sygn. 20 143.

Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu, red. B. Winczura, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2017, sygn. 20 071.

Gray P., Wolne dzieci: jak zabawa sprawia, że dzieci są szczęśliwsze, bardziej pewne siebie i lepiej się uczą, MiND, 2015, sygn. 20 165.

Gutton P., Villeminot V., Jak nawiązać dialog z nastolatkami, “W drodze”, 2013, sygn. 20 086.

Guz S., Edukacja w systemie Marii Montessori: wybrane obszary kształcenia, t. 1-2, Wydaw. UMCS, 2016, sygn. 20 069-20 070.

Jegier A., Szurowska B., Umiejętności społeczne dzieci, “Difin”, 2017, sygn. 20 152.

Kulig-Kozłowska A., Facebook w szkolnej ławce: media społecznościowe a edukacja polonistyczna, “Universitas”, 2017, sygn. 20 073.

Malkiewicz M., Chodźmy się bawić: 150 zabaw dla dzieci, “Harmonia”, 2011, sygn. 20 058.

Malkiewicz M., Zapraszamy do zabawy, “Harmonia”, 2016, sygn. 20 169.

Minge K., Minge N., Gry i zabawy wyciszające, “Dragon”, 2018, sygn. 20 079.

Piotrowska-Madej K., Smart hand model: diagnoza i terapia ręki u dzieci, Gdańsk, “Harmonia”, 2017, sygn. 20 204.

Schulte-Markwort M., Wypalone dzieci: o presji osiągnięć i pogoni za sukcesem, “Dobra Literatura”, sygn. 20 168.

Smartfon i tablet w dziecięcych rękach, aut. H. Bougsiaa [i in.], “Katedra”, 2016, sygn. 20 145.

Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli: zagadnienia teoretyczne, zabawy, pomysły, scenariusze od narodzin do wieku szkolnego, praca zbiorowa, “Jedność”, 2011., sygn. 20 160.

 

BIOGRAFIE, AUTOBIOGRAFIE, WSPOMNIENIA

 

Beynar-Czeczot E., Mój ojciec Paweł Jasienica, “MG”, 2018, sygn. 20 104.

Grochowska M., Jerzy Giedroyc: do Polski ze snu, Warszawa, “Wielka Litera”, 2016, sygn. 20 191.

Herbich A., Dziewczyny z Wołynia, Kraków, Społeczny Instytut Wydawniczy “Znak”, 2018, sygn. 20 067.

Herling-Grudziński G., Dziennik 1957-1958, Kraków, Wydaw. Literackie, 2018, sygn. 20 066.

Kisielewski T.A., Piłsudski, Dmowski i niepodległość: osobno, ale razem, “Rebis”, 2018, sygn. 20 121.

Konwicki T., Pamiętam, że było gorąco, Wołowiec, Wydaw. Czarne, 2015, sygn. 20 038.

Najder Z., Pawelec J., Szeliga P., Nadgonić czas… wywiad rzeka ze Zdzisławem Najderem, Warszawa, “Świat Książki”, 2014, sygn. 20 181.

Obecność: wspomnienia o Czesławie Miłoszu, oprac. A. Romaniuk, Warszawa, Dom Wydawniczy PWN, 2013, sygn. 20 182.

Olczak-Ronikier J., Wtedy: o powojennym Krakowie, Kraków, Społeczny Instytut Wydawniczy “Znak”, 2015, sygn. 20 166.

Pinkwart M., Pleban spod Giewontu, Nowy Targ, “Wagant”, 2017, sygn. 20 183.

Siedlecka J., Pan od poezji: o Zbigniewie Herbercie, Warszawa, “Fronda”, 2018, sygn. 20 199.

Urbanowicz W., As: wspomnienia legendarnego dowódcy Dywizjonu 303, Społeczny Instytut Wydawniczy “Znak”, 2016, sygn. 20 054.

Wierność: wspomnienia o Zbigniewie Herbercie, oprac. A. Romaniuk, Warszawa, Dom Wydawniczy PWN, 2014, sygn. 20 184.

 

INNE

Buryła S., Wokół Zagłady: szkice o literaturze Holokaustu, Kraków, “Universitas” 2016, sygn. 20 164.

Facebook: oblicza i dylematy, red. J. Kreft, Kraków, UJ, 2017, sygn. 20 074.

Keyes R., Czas postprawdy: nieszczerość i oszustwa w codziennym życiu, Warszawa, PWN, 2018, sygn. 20 061.

Lutostański M., Bezpieczeństwo: uzupełniający komponent architektury ochrony bezpieczeństwa narodu i państwa, Warszawa, “Difin”, 2016, sygn. 20 056.

Rees L., Holokaust: nowa historia, Warszawa, “Prószyński i s-ka”, 2018, sygn. 20 082.

Sabała-Zielińska B., TOPR: żeby inni mogli przeżyć, Warszawa, “Prószyński i S-ka”, 2018, sygn. 20 147.

Wicha M., Rzeczy, których nie wyrzuciłem, Kraków, “Karakter”, 2017, sygn. 20 140.